Ments Perilloses. Ensenyament sense pèls a la llengua és un programa d’entrevistes que ens apropa a la realitat de la docència en el camp del dibuix i de les arts per realitzar la reconstrucció de l'assignatura Dibuix i Tècniques d'Expressió Gràfico-Plàstica del curs 2012-2013 del Màster de Formació al Professorat de la Universitat de Barcelona. Pretén ser un espai destinat a reflexionar sobre el món de l’educació fent incís en l’àmbit que ens és més proper: el de l’Educació Artística.

A través del registre d’opinions de docents i alumnes de diversos centres que hem tingut la possibilitat de visitar, pretenem indagar en qüestions com: l’enfocament dels estudis artístics en la l’ensenyament secundari i en les escoles d’art; el paper del dibuix en l’ensenyament; els diferents perfils i rols docents envers les situacions a les aules; o de quina manera afrontar i treballar els currículums oficials.

Per tal de poder establir una comparativa acurada i evident entre les diferents pràctiques docents i les opinions dels alumnes, realitzem les entrevistes basant-nos en un model estandaritzat de qüestionari a partir de les diverses preguntes sorgides al llarg de tota l'assignatura. Esteu convidats a utilitzar-lo com millor cregueu.

Difoneu-lo, afegiu-lo al vostre blog/web o simplement escolteu-lo per assabentar-vos d'allò que ocorre a les aules i com ho viuen i veuen els implicats. Ajuda'ns entrevistant a més companys relacionats amb l'educació artística o col·labora directament amb la Plataforma de Ments Perilloses. Ensenyament sense pèls a la llengua.

mentsperilloses@pelsieducacio.org